۰۶
بهمن

5 فاکتور موثر در طراحی نمای ویلا

5
(3)

اهمیت طراحی نما

مهم ترین و تاثیر گذارترین بخش اولین معرفه و طراحی یک ویلا که باعث شکوه آن می شود، نمای آن می باشد. فاکتور های متعددی در طراحی نمای ویلا و محدود کردن ما در طراحی آن وجود دارند که گاها بعضی از طراحان به آن ها در آخرین مرحله یعنی جایی که کار از کار گذشته ، دقت میکنند. پس بسیار اهمیت بالایی دارد که اگر قصد طراحی نما برای ویلای خود را دارید حتما از یک سازنده و طراح با تجربه مشورت بگیرید. تیم طراحی معماری آرتیزن مفتخر به خدمات مشاوره رایگان در این زمینه برای شما عزیزان می باشد.

ویلا مدرن
نمای مدرن ویلایی

فاکتور های موثر در شکل گیری نمای ویلا

1. موقعیت ویلا روی سایت

اولین مرحله ای که در طراحی نمای ویلا باید به آن دقت شود محل قرار گیری آن روی سایت است. شاید در یک سایت 5 ویلا موجود باشد و شما قصد طراحی در کنار این ویلا ها را داشته باشید. پس باید از رنگ ها و متریال های همخوان استفاده کنید. و یا شاید جهت و شدت وزش باد باعث تغییر جهت و مکان ویلا روی سایت شود. شاید هم زاویه تابش خورشید مطابق نظر نباشد. پس باز هم جایگاه ویلای شما تغییر پیدا میکند. پس از همان ابتدا به این مرحله به خوبی دقت کنید.

 

طراحی نمای ویلا
موقعیت ویلا روی سایت روی حجم ویلا تاثیر میگذارد

2.حفظ درختان و محیط زیست

بریدن درختان در بسیاری از کشور ها، هم به محیط زیست آن منطقه آسیب وارد میکند و گاه با جریمه های سنگینی رو به رو خواهد شد. پس اغلب طراحان سعی بر این دارند که بدون قطع کردن درختی ، طراحی خود را انجام بدهند که این مسئله باعث تغییر حجم ویلا و همینطور تغییر نمای آن خواهد شد.

استفاده از درخت به عنوان قسمتی از ویلا
استفاده از درخت به عنوان قسمتی از ویلا

3. سبک طراحی نما

به عنوان کارفرما در کار طراح دخالت کنید و سلیقه های خود را در طراحی به کار ببرید. هر طراحی برای خود یک سبک خاص و یک امضایی دارد و شما با دیدن یک اثر هنری بدون نگاه به خالق آن متوجه اسم طراح شوید. پس نگذارید ویلای شما سبک و سیاق صد ها ویلای دیگر را به خود بگیرد و سلیقه ی خود را وارد کار کنید. البته نه اینکه المان های مختلف از چند سبک را باهم ترکیب کنید. فقط اگر سلیقه خوبی دارید به طراح نظر خود را بیان کنید.

اضافه کردن المان هایی به نما به سلیقه کارفرما

4. خوانایی و سادگی

اشتباه ترین درخواستی که اکثر مالک ها از طراحان دارند، طراحی شلوغ و پر از متریال های مختلف می باشد. چه در طراحی داخلی و چه در طراحی خارجی همیشه حواستان به این موضوع باشد که طراحی شلوغ بعد از مدتی ذهن شما را خسته میکند. همچنین هزینه زیادی هم در تهیه متریال ها و هم در هزینه طراحی روی دوش شما قرار میدهد. پس هرچه از طرح های ساده تر و کم زرق و برق تر استفاده کنید طرح شما خواناتر و ماندگارتر می شود.

5. طراحی نمای شب

این عامل را اکثر طراحان به عهده خود کارفرما میگذارد ولی این کار کاملا اشتباه می باشد. هیچ کارفرمایی علم نورپردازی اصولی و استاندارد نمای ساختمان را ندارند و این مورد را حتما از طراح درخواست کنید.

 

برای سفارش طراحی نمای ویلا خود تماس بگیرید

شماره تماس: 09126352783

نمونه کار های تیم آرتیزن

حرف آخر

برای طراحی نما به تمام عوامل بالا از همان اول دقت کنید و به فکر آن باشید. اگر خودتان ایده ای برای طراحی نما دارید، حتما با طراح در میان بگذارید که در طراحی به کار ببرد. قبل از طراحی حتما تمام نمونه های طراحی نما را در سایت Pinterest مشاهده کنید و از خواسته خود با خبر شوید که در انتهای کار به مشکل بر نخورید. اگر به دنبال طراحی نما برای ویلای خود هستید، تیم طراحی آرتیزن مفتخر به انجام این خدمت برای شما می باشد.

به پست ما امتیاز دهید !

میانگین 5 / 5. امتیاز 3

به این پست امتیازی داده نشده ! شما اولین نفر باشید