۲۷
مهر

ایده‌های خلاقانه برای تزیین بالکن منزل

5
(1)

تزیین بالکن کاری بسیار سخت، زمانبر و دشوار است. به خاطر عواملی چون: گرد و غبار، کمبود فضا و… نمی‌توان به راحتی وارد جزئیات شد. اگر شما هم به دنبال تزیین بالکن خودتان هستید، اگر شما می‌خواهید تزئینات بالکن فوق العاده‌ای داشته باشید و یا حتی بتوانید به راحتی زیبایی بالکن را دوچندان کنید با ما همراه باشید.

تزئین بالکن خانه

خانه‌های امروزی به آپارتمان‌های بزرگ همراه با بالکن تبدیل شده اما در گذشته خانه‌ها همه ویلایی و حیاط‌های بسیار بزرگ همراه با حوض زیبا و آبی رنگ بود. آپارتمان با همه امکانات راحتی که دارد از فضای سبز خیلی دور است و در حقیقت حریم خصوصی در فضای باز رویای بسیاری از ساکنان آپارتمان نشین در شهر شده است.

بهتر است شما برای گذراندن اوقات فراغت و خستگی از تن بیرون کردن را به نزئین تراس و یا بالکن ببرید و فضای سبز زیبا و یا فرشی زیبا در بالکن خانه پهن کنید.

تزئین بالکن منزل

تزیین بالکن کوچک

به نظر شما چه راه‌هایی برای ایجاد طراحی دکوراسیون بالکن و یا تراس وجود دارد؟ جواب سوال این است که با ایده و نکته برداری از فضای ممکن تراس و بالکن خودتان داشته باشید.

مهم نیست بالکن شما چه میزان کوچک باشد باز هم می‌توان از بالکن و یا تراس بهترین طراحی را ایجاد کرد و کلی گل‌های کوچک و گیاهان مناسب را برای تزئین بالکن استفاده کرد.

فضای بالکن

متراژ و اندازه بالکن یا تراس خانه خود را همیشه در خاطر خود داشته باشید و به آن میز و صندلی اضافه کنید. بهترین جنس صندلی برای بالکن ضد آب است تا بر اثر بارندگی آسیب نبیند. نکته بعدی که باید مورد توجه داد این است که اگر می‌توانید از میز و صندلی تاشو کمک بگیرید تا فضای خیلی کمتری نسبت به حجم میز و صندلی ایجاد شود.

کفپوش مناسب را انتخاب کنید

کفپوش تراس و یا بالکن باید با شرایط آب و هوایی محل زندگی شما سازگار باشد، ممکن است شما در شمال زندگی کنید و هرروز بارندگی دقیقه‌ای داشته باشید و یا ممکن است در استان مرکزی زندگی کنید و  اصلا شاید سالی یک بار بارندگی و هوای ابری داشته باشید.

اگر بارندگی در محل زندگی شما کم است تراس خود را با فرش و یا موکت زیباتر کنید اما اگر همیشه بارندگی دارید سعی کنید از کفپوش مناسب استفاده کنید.

تزئین بالکن یا تراس با گل و گیاه

همیشه کوچک ترین فضای خالی بالکن را سپاس گذار باشید زیرا می‌توانید به راحتی با گل‌های زیبا و زینتی کوچک پر کنید، تراس یا بالکن خودتان را برسی کنید که در چه موقعیتی قرار دارد.

آیا مستقیم آفتاب خور است؟ یا در سایه قرار دارد؟ یا مستقیم جلوی وزش باد است؟ بر اساس نوع فضایی که دارید باید حواستان به جنس گل و گیاهتان باشد که بتوانید به درستی از آنان مراقبت کنید.

جعبه گل یا فلاور باکس را اضافه کنید

فلاور باکس شکل جدیدی از گل‌های قدیمی است که می‌توانید آن‌ها را به شکل گوناگون و متنوع و در اندازه‌های دلخواه برای دکوراسیون تراس و بالکن استفاده کرد.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین بالکن منزل

آب نما مناسب

صدای آب می‌تواند در بالکن لذت بخش ترین صدا در شلوغی‌های شهر باشد. شما می‌توانید در هنگام عصر با یک لیوان قهوه و یا چایی و نشستن رو به روی آبنما لذتی دلنشین را به خانه خودتان بیاورید.

بالش کف

اگر شما در خانه‌ای اجاره‌ای هستید می‌توانید بالش‌های کف را خریداری کنید و دیگر نیاز نیست نگران رفتن از خانه باشید زیرا به هر خانه‌ای که نقل مکان کنید باز هم می‌توانید از این بالش‌ها استفاده کرد.

تزیین بالکن با ریسه

ریسه‌های رنگی رنگی و یا معمولی قیمتی ندارند و در هنگام شب می‌توانند فضایی بسیار زیبا و دلنشین را به بالکن شما بیاورند و حتی جلوه خانه را از قبل زیبا تر می‌کنند.

اگر از ریسه خوشتان نمی‌آید می‌توانید از فانوس برقی استفاده کنید.

مبل تاشو

مبل تاشو برای تراس و بالکن خیلی ایده خوبی است اما سعی کنید مبل کوچک خریداری کنید که اگر به خانه‌ای دیگر نقل مکان کردید بتوانید از آن استفاده کنید.

حریم خصوصی

ممکن است بالکن شما مستقیم رو به روی بالکن همسایه باشد، پس حتما از گیاهان بلند قامت استفاده کنید تا بتوانید بیشتر مواقع، جدا از زیبایی منحصر به فرد گیاهان حریم خصوصی خانه شما را ایفا کنند. گیاهانی مانند بامبو

فضای سبز دیواری

گلدان یا آثار هنری را در بالکن قرار دهید زیرا نمای آپارتمان را بسیار زیبا تر و قشنگ تر می‌کند. باید بدانید که حتی می‌توان از دیوار هم استفاده کرد و زیبایی بالکن را دو چندان کرد اما در استفاده از دیوار زیاده روی نکنید چون ممکن است بیش از حد رسیدگی به دیوار بالکن باعث خطای دید و برخورد با گلدان‌های روی دیوار شود.

ایده‌های خلاقانه برای تزیین بالکن منزل

شلف و کتاب خانه

اگر علاقه زیادی به مطالعه در فضای باز داشتید می‌توانید بالکن را به یک کتابخانه در فضای باز تبدیل کنید، این کار باعث می‌شود هم هوای خوبی را احساس کنید و هم می‌توانید کتاب مورد علاقه خودتان را بخوانید.

اگر در فصل زمستان می‌خواهید بالکن خود را تبدیل به کتاب خانه کنید حتما یک پتو با خودتان ببرید تا در کنار لذت سرما و پتو گرم و یک چای داغ کتاب مورد علاقه خودتان را بخوانید.

نتیجه

در مقاله ایده‌های خلاقانه برای تزیین بالکن منزل به برسی 10 نکته ایده آل و خفن پرداختیم تا شما بتوانید ایده‌های خوبی از تزئین بالکن بدست بیاورید. اگر شما وقت تزیین بالکن را ندارید و یا حس می‌کنید سلیقه مناسبی در تزئین خلاقانه تراس و بالکن ندارید حتما با تیم ما تماس حاصل فرمایید تا تیم ما با سرعت با شما ارتباط برقرار کنند.

لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را در قسمت کامنت‌های این بخش برای ما بنویسید و به نظر شما چه ایده خلاقانه دیگری می‌توان به این محتوا اضافه کرد که حتی بالکن از قبل هم زیبا تر شود.

به پست ما امتیاز دهید !

میانگین 5 / 5. امتیاز 1

به این پست امتیازی داده نشده ! شما اولین نفر باشید