۰۳
آبان

8 نکته طلایی و ایده خاص برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

0
(0)

طراحی دکوراسیون اتاق خواب و چیدمان آن از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا همه ما می‌دانیم که اتاق خواب یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین قسمت‌های یک خانه به شمار می‌رود. اما اکثر اتاق‌ خواب‌ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط محلی برای یک استراحت معمولی می‌باشد. با طراحی اصولی دکوراسیون اتاق خواب می‌توان آن را به فضایی دنج و آرامش‌بخش هم برای استراحت و تماشای فیلم، مطالعه و … تبدیل کرد.

این نکته را بدانیم که درنظر نگرفتن برای نکات طلایی در طراحی اتاق خواب می‌تواند هم وقت و هم هزینه‌ای که صرف طراحی و خرید وسایل اتاق خواب کرده‌اید، به هدر رود.

ما در این مقاله قصد داریم تا نکات طلایی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به شما کمک می‌کند را، آموزش دهیم.

یک دیزاین خاص برای دیوار پشت تخت در نظر بگیرید!

شاید داخل اکثر اتاق خواب ها، رعایت شدن این نکته را دیده باشید. در یک اتاق خواب، تخت خواب یک نقطه کانونی به حساب می‌آید. پس در نتیجه دیوار پشت تخت را باید به صورت مخصوصی نسبت به کل فضا طراحی کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب
دیوار پشت تخت
دیوار پشت تخت

از فرشی خوانا با اندازه و سبک دکور استفاده کنید!

وجود یک فرش در اتاق خواب شما می‌تواند حس امنیت بیشتری به شما بدهد. و همچنین در فصل زمستان گرمای بیشتری را اتاق ببخشد.

اما این نکته را فراموش نکنید که فرشی که انتخاب می‌کنید حتما با سبک و پالت رنگی اتاق شما مطابقت داشته باشد. اگر از سبک مدرن برای طراحی اتاق خواب خود استفاده کرده‌اید، فرش های پتینه یا کهنه‌نما می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

همچنین اندازه فرش شما باید به قدری باشد که به اندازه 40 تا 50 سانتی‌متر از اطراف تخت بیرون زده باشد. یادتان نرود که پوشاندن کل کف اتاق‌ خواب به شدت از جذابیت اتاق شما را کاهش می‌دهد.

دکوراسیون اتاق خواب

پرده مناسب برای اتاق خواب انتخاب کنید!

بعد از تخت، پرده مهم‌ترین نقش را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب شما ایفا می‌کند. پرده هم عایق ورود سرما و یا گرما از پنجره می‌باشد، هم حریم شخصی را حفظ می‌کند و هم میزان ورودی نور طبیعی به داخل اتاق شما را تنظیم می‌کند. علاوه بر این ها بیشترین جلوه اتاق شما، در پرده خلاصه می‌شود.

برای انتخاب پرده اتاق خواب، حتما اول از همه به پالت رنگی و بعد از آن به سبک طراحی اتاق خوابتان توجه کنید.

اگر اتاق خوابتان به صورت مدرن طراحی شده است، یا از پرده های پارچه ای ساده و یا از پرده های کرکره‌‌ای استفاده کنید.

 اگر اتاق خوابتان به صورت کلاسیک طراحی شده است، حتما از پرده‌های پارچه‌ای پر رزق و برق و طرح‌‌دار استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های ملایم و خنثی را انتخاب کنید!

همانطور که در قسمت طراحی دیوار پشت تخت خواب گفتیم، سعی کنیم برای طراحی تمامی دیوار‌ها از رنگ‌های خنثی و سرد چه برای نقاشی دیوار‌ها و چه برای کاغذ دیواری استفاده کنیم.

اگر قصد استفاده از رنگ های جیغ و پرانرژی مثل آبی، نارنجی، قرمز و … را دارید، می‌توانید به جای استفاده این رنگ‌ها در دیوار‌ها، از تابلو، اکسسوری‌ها و مبلمان‌های این رنگی استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب

گوشه‌ای دنج و باصفا ایجاد کنید!

برای طراحی یک اتاق دونفره‌ دنج و باصفا در عین سادگی، ترفندهای زیادی وجود دارد. یکی از این ترفند‌ها ایجاد گوشه‌ای دنج برای مطالعه، گپ و گفت دونفره و حتی نوشیدن یه فنجان قهوه می‌باشد. تنها کافیست از دو صندلی و یک میز گرد کوچک متناسب با سبک طراحی اتاق خواب خود استفاده کنید. معمولا در طراحی اتاق خواب‌های مستر به دلیل داشتن متراژ بالا، این فضا در نظر گرفته می‌شود.

در اتاق خواب‌ های تک نفره، معمولا از نیمکت های چوبی برای خلق همچین فضایی استفاده می‌شود.

از چشمه‌های نوری تزئینی استفاده کنید!

اتاق خواب شما علاوه بر نور سقفی که وظیفه تامین نور محیطی را دارد، به یک نور تزئینی هم نیار دارد.

این نور تزئینی یا وظیفه‌ای، وظیفه تامین یک نور ملایم برای آرایش کردن و یا حتی مطالعه را دارد.

این نورها می‌توانند:

  • روی آینه میزآرایش باشند.
  • از آباژور یا چراغ مطالعه روی پاتختی تامین شوند.
  • بالای سقف کاذب به صورت نواری قرار بگیرند.
  • پشت دیوار تخت خواب به صورت مخصوصی قرار بگیرند.
  • از هالوژن‌های اطراف سقف تامین شوند.
دکوراسیون اتاق خواب

تخت خواب را در مرکز دیوار قرار دهید!

بهترین محل برای قرارگیری تخت خواب، حالتی است که به اندازه رفت و آمد راحت از هر طرف تخت، جا در نظر گرفته شده باشد. پس این حالت با در قرار دادن تخت در مرکز دیوار بوجود می‌آید. همچنین از طرف دیوار پذیرایی از سر صروصدا و از طرف دیوار پنجره از سرما در امانید.

دکوراسیون اتاق خواب

از شلوغی بپرهیزید!

رکن اصلی در طراحی یک اتاق خواب، ایجاد آرامش است. پس از قراردادن وسایل غیرضروری در چیدمان دکوراسیون جلوگیری کنید و آن‌ها را در کمد دیواری اتاق چیدمان کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که هرچقدر بیشتر از لوازم تزئینی استفاده کنید، کمتر خودشان را جلوه خواهند داد.

دکوراسیون اتاق خواب

جمع‌بندی

اتاق خواب جایی برای امنیت و آرامش می‌باشد. توجه به طراحی اتاق خواب می‌تواند علاوه برای یک محیط آرامش بخش، محیطی دنج و باصفا را برای شما به ارمغان بیاورد. برای داشتن یک اتاق خواب دنج حتما از 8 نکته بالا استفاده کنید. همچنین اگر برای طراحی اتاق خواب خود نیاز به مشاوره و طراح داشتید، می‌توانید در قسمت تماس با ما، با ما در تماس باشد.

به پست ما امتیاز دهید !

میانگین 0 / 5. امتیاز 0

به این پست امتیازی داده نشده ! شما اولین نفر باشید